Hikayat Manusia

Kisah-kisah yang tergambar dengan cara tersendiri

Surat Istimewa Untukmu April 13, 2011

Filed under: Kehidupan & Kisahnya — ahmadturmizi @ 13:01

Kehadapan sahabatku yang diriku kasihi,

Aku melihatmu kelmarin, saat engkau mulakan aktiviti harianmu. Engkau bangun tanpa sujud mengerjakan solat subuhmu. Bahkan kemudian, engkau mulakan santapan-santapanmu tanpa mengucapkan kalimah ‘Bismillahirrahmanirrahim’, juga tidak sempat mengerjakan solat Isya’mu sebelum berangkat ke tempat tidurmu.

 

Engkau benar-benar orang yang bersyukur. Aku menyukainya. Tidak dapat aku mengungkapkan bertapa senangnya aku melihatmu, tidak mengubah cara hidupmu. Hai bodoh! Engkau milikku. Ingat! Kita sudah bertahun–tahun bersama dan aku masih belum bisa benar-benar mencintaimu. Malah, aku masih membencimu, kerana aku benci Allah.

 

Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah. Dia telah mencampakkan aku keluar dari syurga dan aku akan terus dan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk membalaskan dendamku.

 

Engkau lihatlah. Bertapa Allah masih sayangkanmu. Dia masih memiliki rancangan untukmu di masa hadapanmu. Tetapi kau masih menyerahkan hidupmu kepadaku. Aku akan membuat kehidupanmu seperti di neraka, sehinggalah di saat kita bersama di neraka-Nya yang abadi, dan menyakiti hati-Nya.

 

Aku benar-benar berterimakasih kepadamu kerana aku sudah menunjukkan dan membuktikan kepada-Nya, bahawa akulah yang menjadi pengatur kehidupanmu di sepanjang hidupmu.


Kita menonton filem porno bersama, memaki-hamun, mencuri, berbohong, makan sekenyang-kenyangnya, mengumpat, menuduh tanpa selidik, tidak menghormati orang tua, menikam dari belakang, tidak menghargai masjid, dan berperilaku buruk.


Sudah tentu engkau sendiri tidak ingin meninggalkan semua ini begitu sahaja. Hai Bodoh! Ayuhlah! Kita terbakar bersama selamanya. Aku masih memiliki rancangan-rancangan yang hebat untuk kita.


Ini hanyalah satu surat penghargaanku untukmu. Aku ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kerana mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.

 

Kamu memang sangat mudah diperbodohkan. Engkau selalu membuat aku ketawa di saat engkau tergoda dan membuat dosa. Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu. Engkau sudah pun lanjut usia mudamu dan sekarang aku mahukan engaku pergi mendidik generasi muda bagaimana untuk membuat dosa.

 

Engkau hanya perlu merokok, mabuk, menipu, berjudi, mengumpat, dan hidup pentingkan keegoaanmu. Lakukan semua yang engkau sendiri sukakannya dan lakukan semuanya di hadapan mereka supaya mereka boleh belajar darimu.

 

Aku sarankan supaya engkau bergeraklah sekarang dan lakukan semuanya selama mungkin. Aku akan kembali semula kepadamu untuk menggodamu selepas beberapa detik. Aku akan kembali sebelum engkau sempat sedar akan dosa-dosamu dan lari bersembuyi untuk taubat kepada-Nya, serta meneruskan sisa hidupmu untuk-Nya..

 

Sisa usiamu tidak lagi panjang. Bukanlah tabiatku untuk mengingatkan manusia, tetapi adalah suatu perkara yang pelik untuk engkau bertaubat sekarang. Teruskanlah bergembira! Jangan salah sangka. Aku masih bencikanmu dan aku masih bersemangat untuk menjatuhkanmu dan menghinakanmu di dalam pandangan-Nya.

 

Sahabat Sejatimu,

SYAITAN & IBLIS

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s